دنیای مطالب

پشتيباني آنلاين
پشتيباني آنلاين
آمار
آمار مطالب
  • کل مطالب : 465
  • کل نظرات : 71
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آمار بازديد
  • بازديد امروز : 62
  • بازديد ديروز : 23
  • ورودي امروز گوگل : 6
  • ورودي گوگل ديروز : 2
  • آي پي امروز : 21
  • آي پي ديروز : 8
  • بازديد هفته : 534
  • بازديد ماه : 8920
  • بازديد سال : 29331
  • بازديد کلي : 378125
  • اطلاعات شما
  • آي پي : 54.159.186.146
  • مرورگر :
  • سيستم عامل :
  • امروز :
  • نظرسنجي
    دوست دارید بیشتر چه مطالبی در وبلاگ بزارم؟
    درباره ما
    دنیای مطالب
    * به وبلاگ من خوش آمدید * *Welcome to my weblog*
    امکانات جانبي

    درمورد موتورهای چهار چرخ نظامی ایران بیشتر بدانیم

    نمونه ای از این موتورها با استتار بیابانی و آر-پی-جی-29 و برخوردار از تورهای استتار چند طیفی رونمایی شده است. راکت انداز آر-پی-جی-29 که امروزه در داخل کشور ساخته می شود، دارای قابلیت شلیک در شب و روز علیه اهداف زرهی، سنگرها و استحکامات دشمن است و قدرت بالای این سلاح در جنگ های اخیر و علیه بهترین تانک های غربی اثبات شده است.

    برای مشاهده به ادامه مطلب برید

    خودروی بازیابی Oshkosh MMRS ساخت ایالات متحده

    خودروی بازیابی سنگین چند منظوره Oshkosh یا به اختصار MMRS با دقت طراحی بسیار بالا به عنوان کهنه کار در زمینه ی خودرو های بازیابی، ساخته و تولید شد. این کامیون دارای قابلیت های خارق العاده و زیبایی است که در نظر گرفته شده تا سال ۲۰۱۴ وارد خط تولید شود اما تا کنون هیچ گونه پیشنهادی برای خریدش ثبت نشده است.

    برای مشاهده به ادامه مطلب برید

    اسلحه ی هجومی بولپاپ SAR-21 ساخت سنگاپور

    اسلحه ی SAR-21 آخرین پروژه ی توسعه ی داده شده توسط صنایع نخبه سنگاپور می باشد که در حال حاضر این کمپانی به عنوان بخش فناوری های سنیتیک سنگاپور شناخته می شود. این اسلحه در سال 1999 و در نمایشگاه دفاعی DSEi '99 برای اولین بار در معرض دید عموم قرار گرفت. در حال حاضر اسلحه ی SAR-21 به عنوان اسلحه ی هجومی استاندارد نیروهای مسلح سنگاپور انتخاب شده است و به تدریج جایگزین اسلحه های فرسوده ی M16s1 ( نمونه ی M16A1 ساخته شده توسط سنگاپور ) ، SAR-80 و SR-88 می شود. همچنین این سلاح برای صادرات و فروش قانونی نیز ارائه شده است.

    برای مشاهده به ادامه مطلب برید

    مهم ترین فاکتورهای هواپیماهای جنگنده

    1 - مانور پذیری : یعنی توانایی شیرجه زدن سریع و ناگهانی-اوجگیری قدرتمندانه و گردش کردن تند و بسته برای پیشدستی نمودن در متوجه کردن دماغه هواپیما بسوی هواپیمای دشمن

    2 - دید : با وجود تمامی امکانات راداری-کنترل کنندگان زمینی و هواپیماهای AWACS(هشدار زود هنگام)خلبان جنگنده برای پیروزی در نبرد هوایی نزدیک به آنچه میبیند متکی است. دیدن بدون مانع به خلبان امکان برتری بیشتری میدهد.نمونه های موفق این دیدگاه هواپیماهای P-51D  موستانگ و F-16 فایتینگ فالکن میباشد.

    3 - برد:یعنی توانایی حمل سوخت کافی برای نبرد از بلند شدن از پایگاه یا ناو  و جنگیدن و بازگشت دوباره به خانه.

    4 - بقاپذیری:یعنی توانایی تحمل و جذب صدمات قابل توجه حین نبرد و  بازگشتن به پایگاه مادر یا نهایتا یک مکان امن.

    5 - قدرت آتش:قدرت آتش یک جنگنده نیز عاملی تعیین کننده در پیروزی است.

    6 - سقف پرواز:بیشترین ارتفاعی که یک جنگنده از آن به گونه ای موثر  به اجرای ماموریت بپردازد.

    7 - سرعت:سرعت یک جنگنده به آن کمک میکند که در کمترین زمان ممکن وارد صحنه نبرد شده یا آن را ترک نماید.

    8 - نسبت شکار:عبارتند از نسبت هواپیماهای سرنگون شده دشمن توسط یک نمونه خاص از هواپیماهای خودی به نسبت تعداد سرنگون شده همان نوع هواپیمای خودی.

    بالگرد Ka-52 روسیه

    کارخانه بالگرد سازی کاموف بالگردی مشابه با نمونهKa-50  به نام Ka-52  طراحی و ساخته است که قطعات این بالگرد به مقدار زیادی از بالگردKa-50  به عاریت گرفته شده است.

    آدمیرال کازنتسو ناو هواپیمابر نیروی دریایی روسیه

    ناو هواپیمابر کلاس کازنتسو که با عنوانهای دیگری مثل : پروژه 1143.5 و یا کلاس اورل شناخته میشود در کارگاه کشتی سازی نیکولای در دریای سیاه در اوکراین ساخته شده است. ( توضیح: این ناو در زمان اتحاد شوروی و یکی بودن اوکراین و روسیه ساخته شده بود.)

    برای مشاهده به ادامه مطلب برید.

    اسلحه تک تیرانداز CS5 مک میلان امریکا

     آقای گلی مک میلان(Gale McMillan)  مالک و طراح کارخانه اسلحه سازی مک میلان در آمریکا است او از سال 1973 میلادی تاکنون در کار ساخت و تولید سلاح برای یگانهای ارتشی ایلات متحده امریکا و بخش خصوصی می باشد.

    یکی از سلاح های که توسط این شرکت در سال 2005 میلادی طراحی و ساخته شده است به نام CS5 می باشد که یکی از سلاح های خیلی خوشدست ومدرن و دقیق در نشانه روی جهت تیراندازی می باشد این اسلحه با استفاده از نصب یک سیستم خفه کن صدا در روی لوله اسلحه یکی از بی صدا ترین اسلحه های امروزی می باشد.

    برای مشاهده بقیه به ادامه مطلب برید.

    آشنایی با هواگرد روسی Ка-60

    طراحی و ساخت هواگردКа-60 در سال 1983 در دستور کار کارشناسان قرار گرفت و در اوايل اکتبر سال 1998 هواگردКа-60 اولین بار به صورت آزمایشی به پرواز در آمد. ساخت این هواگرد برای حمل کماندوهای ارتش روسیه ، حمل سلاح و مواد منفجره برای مناطق جنگی ، حمل مجروحین ، نگهبانی و گشت زنی در مناطق مرزی و همراهی گروه های تجسس در نظر گرفته شده است و همچنین جایگزینی برای هواگرد mi-8 است که سالها در یگانهای ارتش روسیه در حال خدمت می باشد.

    برای مشاهده به ادامه مطلب برید.

    خط نشانه گیری با اسلحه

    هدف گيري عبارتست از هم محور بودن ابزار نشانه روي و محل استقرار ديد . هم محوري ابزار نشانه روي ، تمركز دادن تيغه جلويي در بريدگي ابزار نشانه روي عقب مي باشد . قله نشانه روي جلو با قله ابزار نشانه روي عقب در يك سطح و هم محوري صحيح با چشم داشته باشد . براي هم محوري صحيح ابزار نشانه روي تيرانداز بايد مراكز ابزار نشانه روي جلو و عقب را بر هم منطبق كند . دو قله ابزار نشانه روي جلو را بالا يا پائين مي آورد بطوريكه با قله ابزار نشانه روي عقب در يك سطح باشد.


    تشکیل خط و تصویر نشانه : هر گاه شکاف درجه و مگسک به وضع صحیح در امتداد شعاع چشم تیرانداز قرار گیرد ٬ خط نشانه بوجود آمده است و شکلی را که چشم تیرانداز می بیند ٬ تصویر خط نشانه گویند .

    برای مشاهده به ادامه مطلب برید

    هواپیمای چند منظوره سری روسیMIG-1.44

    سیستم عکس برداری هوای Bing Maps  به معروفیت سیستم عکس برداری کارتوگرافی هوایی Google Maps نیست اما هر چند وقت یکبار عکسهای سری جالبی نشان می دهد که در تصویرهای برداشت شده توسط این ماهواره از پایگاه سری روسیه یکی از هواپیماهای سری پنجم روسیه به نام  MIG-1.44  را نشان می دهد.
     در سال 1990 میلادی کارخانه جات هواپیماسازی میگویان روسیه اولین هواپیمایی جنگی چند منظوره سری پنجم رادار گریز یا استیلیت خود را تولید و ساختند ،این هواپیمای جنگی چند منظور در اوایل سال 1983 میلادی توسط متخصصان وکارشناسان کارخانه میگویان طراحی گردید،همزمان با طراحی این نمونه هواپیما ارتش ایالات متحده هم کار بر روی طراحی نمونه سری پنجم هواپیماهای جنگی را شروع کردند که منجر به تولید هواپیمای جنگی چند منظوره F-22 گردید.

    به گفته کارشناسان شرکت هواپیماسازی میگویان هواپیمای MIG-1.44 یکی از بهترین نمونه هواپیماهای جنگی دنیا می باشد و با توجه به مشخصات پروازی او برتری نسبتا" زیادی به هواپیمای جنگی آمریکایی F-22 دارد.

     اولین سری هواپیما در سال 1991 ساخته و تولید گردید که با نام MIG-1.44 مشخص شد و بنظر میرسد کارشناسان کارخانه میگویان با تغییراتی که در روی مدل مذکور داده اند مدلهای دیگری به نام МIG 1.44/1.42 را هم تولید کرده اند و این اولین هواپیمای جنگنده روسی است که تغییرات زیادی در ساخت و شکل بال ها و بدنه داده شده است ،در این هواپیما تمامی مهمات در داخل بدنه در مرکز هواپیما قرار داده شده است که این طراحی باعث گردیده که کمتر در روی صفحه رادار نمایان گردد و شکل آئرودینامیکی خود هواپیما هم تاثیر بسزائی داشته است و تغییراتی دیگر در روی این هواپیما صورت گرفته است که به خلبان هواپیما این اجازه را می دهد که در سرعتهای بالای صوت توانائی استفاده از مهمات و پرتاب راکتهای هوا به زمین بر علیه تاسیسات و مواضع زمینی و یا با راکتهای هوا به هوا بر علیه هدفهای پرنده دشمن صورت دهد.

    هواپیمای جنگی چند منظوره میگ MIG-1.44مجهز به سیستم رادار داپلر  NO-14مجهز گردیده است که خلبان هواپیما براحتی می تواند از پرتاب و هدایت مهمات خود بر علیه مواضع دشمن استفاده کند.

    برای مشاهده بقیه مطلب به ادامه مطلب برید.

    صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد

    نويسندگان
    تبادل لينک هوشمند

      تبادل لینک هوشمند
      برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دنیای مطالب و آدرس d-m.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد*از همکاری شما متشکریم*






    به دنیای مطالب امتياز دهيد