دنیای مطالب

پشتيباني آنلاين
پشتيباني آنلاين
آمار
آمار مطالب
  • کل مطالب : 465
  • کل نظرات : 71
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آمار بازديد
  • بازديد امروز : 17
  • بازديد ديروز : 207
  • ورودي امروز گوگل : 2
  • ورودي گوگل ديروز : 21
  • آي پي امروز : 6
  • آي پي ديروز : 69
  • بازديد هفته : 6915
  • بازديد ماه : 17887
  • بازديد سال : 47273
  • بازديد کلي : 396067
  • اطلاعات شما
  • آي پي : 18.189.145.20
  • مرورگر :
  • سيستم عامل :
  • امروز :
  • نظرسنجي
    دوست دارید بیشتر چه مطالبی در وبلاگ بزارم؟
    درباره ما
    دنیای مطالب
    * به وبلاگ من خوش آمدید * *Welcome to my weblog*
    امکانات جانبي

    سياهچاله چيست؟

    در چند جمله كوتاه ميتوان گفت، سياهچاله ناحيه اي از فضاست كه مقدار بسيار زيادي جرم در آن تمركز يافته و هيچ شيئي نمي تواند از ميدان جاذبه آن خارج شود.از آنجا كه بهترين تيوري جاذبه در حال حاضر تيوري نسبيت عام انيشتن است،در مورد سياهچاله و جزيياتش بايد طبق اين تيوري تحقيق و نتيجه گيري كنيم. ابتدا از مفهوم جاذبه و شرايط ساده تر آغاز مي كنيم.

    برای مشاهده به ادامه مطلب برید

    سونامی

    امواج کشندی یا (به انگلیسی: Tidal waves)‏ آب‌تاز یا سونامی یکی از پدیده‌های جغرافیایی است. غریاله به لرزش شدید آب دریا گفته می‌شود که در پی زمین‌لرزه‌های زیر دریا پدید می‌آید. آبی که به لرزه در آمده به شکل موج‌های عظیم به کرانه‌ها رسیده و ویرانی به بار می‌آورد.سونامی موقعی شروع می شود که حجم عظیمی از آب بسرعت مرتفع می شود.این حرکت سریع می تواند در نتیجه یک زلزله زیرآبی رخ دهدیا براثر لغزیدن صخره, یا یک انفجار آتشفشانی ویاهر حادثه دیگری که انرژی زیادی دارد ایجاد شود.

    برای مشاهده به ادامه مطلب برید

    رنگین کمان آتشین

    این پدیده جوی كه به (قوس افقی) یا (رنگین‌كمان آتشین) معروف است زمانی دیده می‌شود كه خورشید در بالای آسمان (مثلا 58 درجه بالاتر از خط افق) قرار دارد. در این هنگام نور خورشید از میان ابرهای شفاف و بلند ارتفاع سیروس عبور می‌كند. وقتی این نور به كریستال‌های شش گوش ابر سیروس وارد می‌شود و از آن عبور می‌كند درست مثل آن است كه از یك منشور عبور كرده است و طیف نوری زیبایی را ایجاد می‌نماید. این رنگین‌كمان جلوه‌ای شگفت‌انگیز دارد و گاهی تا یك ساعت طول می‌كشد.

    رعدوبرق اسرار آمیز

     رعد و برق اسرارآمیز کاتاتومبو که با گویش محلی آ ن را «رلامپاگو دل کاتاتومبو» می نامند یک پدیده منحصر به فرد در دنیاست. در این منطقه ۱۴۰ تا ۱۶۰ شب سال و هر شب به مدت ۱۰ ساعت و هر ساعت به تعداد حداقل ۲۸۰ بار رعد و برق می زند. این رعد و برق ها بر فراز مرداب روی می دهند و بزرگ ترین ژنراتور دنیا با بیشترین فرکانس محسوب می شوند ولی موجب یک میلیون و صد و هفتاد و شش هزار قطعی برق تا شعاع ۴۰۰ کیلومتری منطقه می شوند. این رعد و برق ها از دیرباز یکی از علائم سودمند برای جهت یابی کشتی ها بوده اند.

    برخورد بادهایی که از سوی رشته کوه «آند» به این منطقه می رسند سبب پیدایش توفان های نسبتاً همیشگی می شوند و رعد و برق ها حاصل تخلیه الکتریکی گازهای یونیزه شده بویژه «متان» که در نتیجه تجزیه مواد آلی موجود در مرداب به وجود می آید هستند. این گازها که از هوا سبک تر هستند بالامی روند و با ابرها برخورد می کنند و سبب پیدایش رعد و برق و شدت یافتن توفان می شوند. برخی محیط شناسان ونزوئلادرصدد هستند این منطقه را تحت حمایت یونسکو قرار دهند زیرا این پدیده ویژه بزرگ ترین منبع از نوع خود برای بازسازی لایه اوزون سیاره زمین است.

    راز طول عمر در چهار نقطه جهان

    دان بوتنر ، ماجراجو و جهانگرد معروف در کتابی تازه به نام مناطق آبی ، یافته های هفت سال سفر خود به نقاط گوناگون جهان که ساکنان آن عمر های طولانی دارند را ارائه کرده است. به گفته او کلید عمر طولانی مردمان این مناطق کمتر غذا خوردن و شیوه زندگی فعال آنهاست.

     او می گوید: اگر شخصی پیشنهاد خرید قرص یا هورمونی را به شما بکند و مدعی باشد که طول عمر شما را زیاد می کند،بدانید که دارید پول تان را هدر می دهید. مناطقی که بوتنر در طول سفرهایش دریافته که مردمان آنها عمر طولانی دارند ، شامل مناطق باریاگیا در جزیره ساردنی در ساحل ایتالیا ، جزیره اوکیناوا در ژاپن، لونالیندا در کالیفرنیا در حدود صد کیلومتری شرق لوس آنچلس و شبیه جزیره نیکویا در کاستاریکا در آمریکای مرکزی است.

    برای مشاهده به ادامه مطلب برید

    دم مارمولک دارای ذهن است!

    محققان طی مطالعه بر روی خصوصیات فیزیکی مارمولک ها اعلام کردند دم این جانداران پس از جدا شدن از بدن از خصوصیاتی برخوردار است که تنها در صورت داشتن ذهنی مجزا قابل توضیح خواهند بود.


    گونه های متعددی از مارمولک ها نه تنها قادرند برای گیج کردن مهاجمان دم خود را از بدن جدا کنند بلکه حرکات دم آنها پس از جدا شدن نشان می دهد این عضو از اندام مارمولکها دارای ذهن مخصوص به خود است.

    برای مشاهده به ادامه مطلب برید

    حیات در کرات دیگر

    مقدمه

    تنها نوع حیاتی که در حال حاضر می‌شناسیم، حیاتی است که در زمین وجود دارد. این حیات بی نهایت متنوع و شامل باکتریها و تک یاخته‌ایها که به ندرت بدون میکروسکوپ دیده می‌شوند، میلیونها نوع حشره ، درختان غول آسای سکوا ، والها و سر آخر خود انسان است. بدن همه این موجودهای زنده از عناصر شیمیایی ترکیب شده است.
    عناصری که در ماده زنده یافت می‌شوند، نسبتاً معدودند: کربن ، هیدروژن ، اکسیژن ، نیتروژن ، گوگرد ، فسفر و بعضی عناصر دیگر.

    از جمله برخی فلزها ، معمولاً این عناصر باهم ترکیب می‌شوند و ترکیبهای زیستی یا زیستی- شیمیایی را بوجود می‌آورند.

    برای مشاهده به ادامه مطلب برید

    حرارت بدن

    بطور مقدمه به عرض دوستان باید برسانیم که بدن انسان معمولا خود را با حرارت محیطی تطبیق میدهد البته این تطبیق تا حد بخصوصی امکان پذیر است.

    تنظیم حرارت بدن یا به عباره ساده تر سرد شدن بدن یا پائین افتادن حرارت بدن که در شرایط خاصی ایجاد میگردد و یا بالا رفتن زیاد از حد حرارت میباشد که در آنصورت خطراتی عارض شخص میشود پس برای جلوگیری از آنها چه باید کرد؟ مغز انسان واکنش های بدن را برای تطبیق فزیولوژیک با افزایش تنظیم گردش خون بدن تغیر میدهد. اگر زمان کافی برای تطابق با این تغیرات محیطی و حرارت محیطی نباشد بدن دچار اختلالات شدید میشود که میتواند خطر ناک باشد اگر بالا رفتن حرارت بدن یا گرمازدگی و سرمازدگی یا پائین افتادن حرارت بدن ایجاد شود مشکلات بسیار بسیار جدی را ایجاد میکند و درینجاست که ما بمناسبت فصل  سعی میکنیم درین مورد نکاتی را بعرض خوانندگان محترم برسانیم!

    برای مشاهده به ادامه مطلب برید

    جهان در سال 2050 میلادی

    اگر می‌‌خواهید تصویری از سال 2050 میلادی در برابر چشمانتان ظاهر شود پس این مقاله را مطالعه کنید. حدود صد سال پیش ژول ورن نویسنده کتب علمی تخیلی، آنچه را که در نوشته‌هایش جای می‌داد فقط در رویاها می‌گنجید. کشتی زیردریایی، بالن، سفر به اعماق زمین، سفینه‌های فضایی و دریایی تنها جنبه تخیل این نویسنده را نشان می‌داد اما همان طور که می‌دانیم همه این رویاها به سرعت به حقیقت پیوست و همه تصاویر خیالی کتاب‌های ژول ورن واقعی شد و امروزه جزولاینفک زندگی بشر شده است. پس آنچه را که درباره سال 2050 خواهید خواند، شاید در حال حاضر کمی غیرواقعی جلوه کند اما شاید در42 سال آینده همه تخیلات و رویاهای انسان به تحقق خواهد پیوست.

    برای مشاهده به ادامه مطلب برید

    پیش بینی مرگ بشر در سال 2040

    جیمز لاولاک، از مشهورترین اقلیم شناسان جهان با اشاره به اینکه گرم شدن زمین پدیده ای اجتناب ناپذیر است سال 2040 را فلاکت بارترین سال دنیا اعلام کرد.

    لاولاک ضمن تأکید بر اینکه از این به بعد پیشگیری ها هیچ فایده‌ای نخواهد داشت مهمترین اثرات گرمایش جهانی برای 32 سال بعد را اینچنین عنوان کرد:

    6 میلیارد نفر در دنیا اسیر سیل، خشکسالی و بی‌غذایی خواهند شد.

    برای مشاهده به ادامه مطلب برید

    نويسندگان
    تبادل لينک هوشمند

      تبادل لینک هوشمند
      برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دنیای مطالب و آدرس d-m.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد*از همکاری شما متشکریم*






    به دنیای مطالب امتياز دهيد