دنیای مطالب

پشتيباني آنلاين
پشتيباني آنلاين
آمار
آمار مطالب
  • کل مطالب : 465
  • کل نظرات : 71
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آمار بازديد
  • بازديد امروز : 13
  • بازديد ديروز : 150
  • ورودي امروز گوگل : 1
  • ورودي گوگل ديروز : 15
  • آي پي امروز : 4
  • آي پي ديروز : 50
  • بازديد هفته : 635
  • بازديد ماه : 9021
  • بازديد سال : 29432
  • بازديد کلي : 378226
  • اطلاعات شما
  • آي پي : 3.229.124.236
  • مرورگر :
  • سيستم عامل :
  • امروز :
  • نظرسنجي
    دوست دارید بیشتر چه مطالبی در وبلاگ بزارم؟
    درباره ما
    دنیای مطالب
    * به وبلاگ من خوش آمدید * *Welcome to my weblog*
    امکانات جانبي

    نمایش روز و تاریخ موجود در صفحه‌ی Lock ویندوز 8 به زبان فارسی

    اگر از ویندوز 8 استفاده می‌کنید حتماً می‌دانید که در صفحه‌ی Lock، علاوه بر زمان کنونی، روز هفته و تاریخ میلادی نیز درج می‌شود. این اطلاعات به زبان انگلیسی (منظور زبان اصلی ویندوز نصب شده است) نمایش داده می‌شود. در صورتی که علاقه دارید تا زبان نمایش داده شده در این قسمت را به زبان فارسی یا هر زبان دیگر تغییر دهید در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار خواهیم پرداخت. به عنوان مثال از این پس به جای «Wednesday, 20 February» خواهید داشت: «چهارشنبه, 20 فوریه».

    برای مشاهده به ادامه مطلب برید

     

    3 راه برای پی بردن به فضای اشغال شده‌ی هارددیسک توسط نرم‌افزارها

    نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های مختلفی که بر روی ویندوز نصب می‌شوند بسته به کوچکی و بزرگی خود فضایی از هارددیسک را اشغال می‌کنند. در این ترفند قصد داریم به معرفی 3 راه مختلف برای پی بردن به فضای اشغال شده‌ی هارددیسک توسط نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی ویندوز بپردازیم.

     

    راه اول
    بدین منظور می‌توان از Add/Remove Programs موجود در Control Panel استفاده کرد.
    برای دسترسی به این پنجره ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید.
    در پنجره‌ی Run عبارت appwiz.cpl را وارد کرده و Enter بزنید.
    در پنجره‌ی Add/Remove Programs لیست کامل کلیه نرم‌افزارهای نصب شده بر روی ویندوز را مشاهده خواهید کرد. در ستون Size می‌توان حجم اشغالی توسط هر نرم‌افزار را مشاهده کنید.
    همچنین با کلیک بر روی عبارت Size در عنوان ستون‌ها می‌توانید لیست نرم‌افزارها را بر اساس حجم مرتب کنید.

    راه دوم
    اکثر نرم‌افزارهای نصب شده بر روی ویندوز در پوشه‌ی Program Files واقع در درایو C جای می‌گیرند.
    در نتیجه می‌توانید ابتدا به این پوشه مراجعه کنید.
    سپس کافی است بر روی پوشه‌ی نرم‌افزار مورد نظر راست کلیک کرده و Properties را انتخاب نمایید.
    در تب General و قسمت Size می‌توان حجم اشغال شده توسط این نرم‌افزار در پوشه‌ی Programs Files را مشاهده کرد.
    البته با این روش نمی‌توان به حجم دقیق کلیه نرم‌افزارها پی برد. چرا که ممکن است برخی نرم‌افزارها بخشی از اطلاعات خود را در پوشه‌ای به غیر از پوشه‌ی Program Files ذخیره کنند.

    راه سوم
    در ویندوز 8 اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی ویندوز در پنجره‌ی Add/Remove Programs نمایش داده نمی‌شوند. برای مشاهده‌ی حجم اشغالی توسط این اپلیکیشن‌ها می‌توانید مطابق این ترفند بدین صورت عمل کنید:
    ابتدا کلید ترکیبی Win+I را فشار دهید.
    سپس بر روی Change PC settings کلیک کنید.
    اکنون به بخش General مراجعه کنید.
    سپس در قسمت Available Storage بر روی View app sizes کلیک نمایید.

    حذف گزینه‌ی تنظیمات کارت‌های گرافیک NVIDIA و ATI از منوی راست‌کلیک دسکتاپ

    در صورتی که از کارت‌های گرافیک NVIDIA استفاده می‌کنید قطعاً می‌دانید که پس از نصب درایور کارت گرافیک، گزینه‌ای به نام NVIDIA Control Panel به منوی راست‌کلیک دسکتاپ اضافه می‌گردد. این گزینه پنجره‌ی تنظیمات اختصاصی کارت گرافیک را برای کاربر قابل دسترس می‌سازد. همچنین اگر از کارت‌های گرافیک ATI استفاده می‌کنید پس از نصب درایور، گزینه‌ای به نام Catalyst(TM) Control Center را در منوی راست‌کلیک دسکتاپ در اختیار خواهید داشت که نقشی همانند NVIDIA Control Panel را ایفا می‌کند. اگر تمایل دارید منوی راست‌کلیک شما خلوت‌تر باشد، در این ترفند نحوه‌ی حذف این گزینه‌ها را برای شما بازگو می‌کنیم.

    برای مشاهده ادامه ترفند به قسمت ادامه مطلب برید

    به موتورخانه ویندوزتان سرک بکشید

    تسک منیجر ویندوز امکانات خوبی برای مشاهده و مدیریت برنامه ها و تسک ها دارد اما اگر می خواهید بیشتر از پشت پرده ویندوز خودتان سر در بیاورید و کنترل و مدیریت دقیق تری داشته باشید بهتر است Resource Monitor را امتحان کنید. این برنامه امکانات بهتر و دقیق تری را برای مشاهده درصد استفاده CPU، رَم، هارد دیسک و شبکه در اختیارتان قرار می دهد تا بفهمید واقعاً در موتورخانه ویندوزتان چه می گذرد.

    اگر به تازگی متوجه خطاهایی مشابه از سوی برنامه ها و بسته شدن ناگهانی آنها شده اید یک برنامه تقریباً مخفی در ویندوز به نام Reliability Monitor می تواند در کشف منبع مشکل به شما کمک کند. این برنامه زمان و تاریخ تمامی خطاها را ثبت می کند و به این ترتیب می توانید متوجه شوید مشکلات از چه زمانی شروع شده اند و با کمی دقت و حافظه برنامه مخرب را شناسایی کنید.

     

      دکمه های Caps Lock ، Num Lock و Scroll Lock بر روی کیبورد ، کلیدهای شناخته شده ای برای کاربران قدیمی و جدید ویندوز هستند. این کلیدهای نیز دارای ترفندهای خاص خود هستند. در این ترفند قصد داریم روشی را معرفی کنیم که با بهره گیری از آن میتوانید پس از زدن این کلیدها یک صدای بوق کوچک بیپ را بشنوید. این ترفند بر روی کلیه ویندوزها قابل اجراست.



    در ویندوزهای 98/2000/XP/ME از منوی Start به Control Panel بروید.
    بر روی آیکون Accessibility Options دوبار کلیک کنید.
    در پنجره باز شده تیک گزینه Use Toggle Keys را بزنید.
    OK
    کرده و خارج شوید.
    در ویندوز ویستا از منوی Start به Control Panel بروید.
    در سمت چپ Control Panel گزینه Home Control Panel را انتخاب کنید.
    سپس بر روی گزینه Ease of Access و سپس Ease of Access Center کلیک نمایید.
    اکنون بر روی Make the keyboard easier to use کلیک کنید.
    حال تیک گزینه Turn on Toggle Keys را بزنید.
    Save
    را زده و خارج شوید.
    با استفاده از روش های بالا ، با هر باز زدن کلیدهای Caps Lock ، Num Lock و Scroll Lock صدای بیپ از کیس شما خارج میشود.

     

    عدم دريافت تماس از افراد ناشناس

    نرم‌افزار اسکایپ- Skypeیکی از معروف‌ ترین نرم‌افزارها برای برقراری ارتباط صوتی و تصویری با استفاده از شبکه اینترنت است. این نرم‌افزار به‌طور پیشفرض امکان برقراری تماس هریک از کاربران اسکایپ با شما را در آن فراهم می‌کند و به‌تمامی آنها این امکان را می‌دهد تا با وارد کردن نام کاربری‌تان در اسکایپ، درخواست مکالمه با شما را ارسال کنند.

     

    این درخواست‌ها برای بسیاری از کاربران خوشایند نيست و با افزایش آنها نیز آنلاین بودن در اسکایپ جز دردسر چیز دیگری ‌به همراه نخواهد داشت. اگر شما هم جزو این دسته از کاربران هستید و از این مزاحمت‌ها و درخواست‌های ارسالی از طرف افرادناشناس خسته شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از روش زیر، دریافت درخواست برقراری تماس‌هاي صوتی به فهرست دوستانتان را محدود کنید تا از این مزاحمت‌ها نیز رهایی یابید.

     

    1ـ نرم‌افزار اسکایپ را اجرا کنید.

    2ـ به منوی Tools برويد و گزینه Options را انتخاب کنید.

    3ـ از میان گزینه‌های موجود در سمت چپ، روی Privacy کلیک کنید تا زیرگزینه‌های آن به‌نمایش درآید.

    4ـ گزینه Privacy settings را انتخاب کرده و از بخش سمت راست، در قسمت Allow calls from، گزینه‌ people in my Contact list only را به‌حالت انتخاب درآورید.

     5 ـ گزینه Save را برای ذخیره تنظیمات کلیک کرده و بدون مزاحمت افراد متفرقه، از مکالمات با دوستان و آشنایان خود لذت ببرید.

    کار کردن با کامپیوتر هنگام نصب ویندوز !!

    یکی از کارهایی که کلیه کاربران هر از گاهی خواسته یا ناخواسته به سراغ آن میروند ، نصب نسخه های مختلف ویندوز است. به دید بسیاری از افراد نصب ویندوز یک پروسه خشک و تکراری است و در هنگام نصب آن تنها میتوان صبر کرد تا کار به اتمام برسد. اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید در هنگام نصب ویندوز و عبور از مرحله اولیه ، شما میتوانید در حین نصب به گشت و گذار در محیط CMD هم بپردازید! این کار وقتی بسیار به کمک شما میاید که به فرض هنگام نصب از شما درخواست شماره سریال شود و شماره سریال داخل فایل متنی داخل خود CD نصب ویندوز باشد ، با این جا میتوانید همان موقع فایل متنی خود را باز کرده و سریال را بخوانید. همچنین شما قادر خواهید بود فایل های exe را نیز اجرا کنید ، بدین معنی که به هنگام نصب ویندوز شما میتوانید نرم افزارهای جانبی را نیز به شکل همزمان بر روی سیستم خود نصب کنید.

     

     بدین منظور:

    پس از عبور از مراحل اولیه و انتخاب درایو ها و رستارت سیستم ، شما میتوانید با فشردن دو کلید Shift و F10 به شکل همزمان وارد محیط CMD شوید.

    با استفاده از این محیط کلیه عملیات اجرایی فوق را میتوانید صورت دهید.

    کاهش يا افزايش سرعت غلتک ماوس!

    این روزها تمام ماوس‌های موجود در بازار به غلتک پیمایش بالا و پایین (Scroll) مجهز شده‌اند و کمتر کاربری مشاهده می‌شود که برای بالا و پایین کشیدن صفحات در پنجره‌ها و برنامه‌های مختلف، نشانگر ماوس را به کناره‌های صفحه برده و از نوار بالا و پایین برنده برای بالا و پایین کردن صفحات استفاده کند. استفاده از این غلتک به هیچ مهارتی نیاز ندارد؛ اما برخی کاربران ترجیح می‌دهند با هربار چرخش آن، پرش خاصی را به سمت بالا یا پایین انجام دهند. چنانچه شما هم جزو کاربرانی هستید که از میزان پرش غلتک ماوس‌تان رضایت ندارید و مي‌خواهيد کمی مقدار پرش آن را کمتر یا بیشتر کنید، ‌باید به روش زیر عمل كنید:

    (روش زیر برای استفاده در ویندوز 7 است، و در ویندوزهای دیگر نیز مراحل با کمی تفاوت به همین شکل خواهد بود)

     

    1ـ روی گوی ویندوز کلیک کنيد و به کنترل پانل برويد.

     

     2ـ در کنترل پانل گزینه مقابل عبارت View By را به حالت Large icons تغییر دهيد و از میان بخش‌های به‌نمایش درآمده روی Mouse کلیک کنید.

     

     

     3ـ در پنجره به‌نمایش درآمده به تب Wheel بروید و در نهایت مقادیر موجود در بخش‌های Vertical Scrolling و Horizontal Scrolling را به عدد دلخواه خود تغییر دهید. (توجه داشته باشید که هر عدد نشان‌دهنده تعداد خطوط پرش یافته با هربار گردش غلتک ماوس است)

     

    نويسندگان
    تبادل لينک هوشمند

      تبادل لینک هوشمند
      برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دنیای مطالب و آدرس d-m.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد*از همکاری شما متشکریم*






    به دنیای مطالب امتياز دهيد