خودروی بازیابی Oshkosh MMRS ساخت ایالات متحده

دنیای مطالب

پشتيباني آنلاين
پشتيباني آنلاين
آمار
آمار مطالب
  • کل مطالب : 465
  • کل نظرات : 71
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آمار بازديد
  • بازديد امروز : 4
  • بازديد ديروز : 207
  • ورودي امروز گوگل : 0
  • ورودي گوگل ديروز : 21
  • آي پي امروز : 1
  • آي پي ديروز : 69
  • بازديد هفته : 6902
  • بازديد ماه : 17874
  • بازديد سال : 47260
  • بازديد کلي : 396054
  • اطلاعات شما
  • آي پي : 18.118.200.136
  • مرورگر :
  • سيستم عامل :
  • امروز :
  • نظرسنجي
    دوست دارید بیشتر چه مطالبی در وبلاگ بزارم؟
    درباره ما
    دنیای مطالب
    * به وبلاگ من خوش آمدید * *Welcome to my weblog*
    امکانات جانبي

    خودروی بازیابی Oshkosh MMRS ساخت ایالات متحده

     
     

     

     

    خودروی بازیابی سنگین چند منظوره Oshkosh یا به اختصار MMRS با دقت طراحی بسیار بالا به عنوان کهنه کار در زمینه ی خودرو های بازیابی، ساخته و تولید شد. این کامیون دارای قابلیت های خارق العاده و زیبایی است که در نظر گرفته شده تا سال ۲۰۱۴ وارد خط تولید شود اما تا کنون هیچ گونه پیشنهادی برای خریدش ثبت نشده است.

    این خودروی بازیابی بر مبنای کامیون فوق سنگین Oshkosh LVSR 10×۱۰ ساخته شده که تقریبا از لحاظ ظاهری کاملا شبیه به هم هستند. خودرویی که MMRS بر مبنای او ساخته شده هم اکنون در اختیار سپاه تفنگدارای نیروی دریایی آمریکا می باشد. البته خودروی MKR15 wrecker که در حال حاضر این هم در اختیار سپاه تفنگداران است، بر مبنای LSVR 10×۱۰ ساخته شده که خیلی محدود تر و دارای قابلیت های کمتری است. نقش اصلی و در کل هدفی که این خودرو برای آن طراحی شده، بازیابی خودرو های حادثه دیده یا بی حرکت، گیر کرده، آسیب دیده، غرق شده و در کل هر خودرویی که دیگر قادر به جابجایی نیست. همچنین MMRS می تواند خودروی های محافظت شده ی سنگین، خودروی های چرخ دار تاکتیکی و کامیون های نظامی با حداکثر وزن ۴۵ تن را با خود بکشد. همچنین این کامیون می تواند حداکثر دو خودروی آسیب دیده را تا آنجا که می تواند آماده خدمت کند.

    خودرویی که هم اکنون ملاحظه می کنید دارای یک جرثقیل ۳ بخشی بسیار بسیار قوی است. طول این جرثقیل در حالت کاملا باز ۱۲٫۵ متر است و بر روی پلتفرم اصلی نصب شده که توانایی چرخش ۳۶۰ درجه به اطراف را دارد و از لحاظ سرویس دهی واقعا فوق العاده است. حداکثر وزنی که می تواند از روی زمین بلند کند ۳۵ تن است و می تواند تا شعاع ۴ متری خودرو آن را به هوا ببرد. پس شد حداکثر وزن کشیدن ۴۵ تن، حداکثر وزن بلند کردن ۳۵ تن و در نهایت می تواند ۷٫۷ تن را در حالی که جرثقیل آن را از روی زمین بلند کرده با خود جابجا کند. مطمئنن جرثقیلی با این عظمت به راحتی هدف راکت های دشمن قرار خواهد گرفت، در نتیجه برای امنیت بیشتر سرنشینان Oshkosh MMRS می تواند با کابین زرهی نیز به کار گرفته شود که این مورد نیازمند سفارش مشتری است و می تواند بر اساس خواسته ی او انجام گیرد.

    پلتفرم اصلی دارای اصطلاحا دو قرقره جمع شونده ی اصلی است که هر کدام ظرفیتی به اندازه ی ۱۸ تن دارند و می توانند به صورت جدا از کابین استفاده شوند و حتما نیازی نیست که به کابین متصل باشند. همانطور که مستحضر هستید جرثقیل ها برای اینکه در هنگام انجام کار ثابت بمانند و تکانی به آنها وارد نگردد، دارای پایه های ثابتی هستند و این پایه ها متصل به جرثقیل بر روی زمین قفل می شوند. کامیون MMRS نیز از این قاعده مستثنی نبوده و دارای ۴ پایه تثبیت کننده است و وقتی که Oshkosh قصد دارد تا عملیاتی انجام دهد آنها باز شده و بر روی زمین قرار می گیرند و باعث می شوند تا پایان کار تعادل خودرو از دست نرود و ثابت بماند.

    بر روی جاده های سخت و یا به اصطلاح صعب العبور، این خودرو قادر است تا دو خودرو به وزن های مجموعا ۴۷ تن را بکشد. یکی دیگر از مزایای خودروی MMRS وجود Rigid Hitches ها است. اینها باعث میشوند تا مقاومت خودرو بالا برود و کابین راننده از خطرات احتمالی و غیرقابل پیش بینی جلوگیری کند. همچنین خودرو های آسیب دیده یا از کنترل خارج شده را نیز می تواند به وسیله ی حالت نیمه بلند یدک بکشد و آنها را تا نزدیکی پناهگاه ها، تعمیرگاه ها و مراکز تجمع یدک کشیده و حمل کند.

    خدمه ای که می توانند این غول بزرگ را به حالت عملیاتی در بیاورند دو نفر است! یک راننده و یک اپراتور. راننده که در کابین جلو قرار دارد و اپراتور نیز درون کابین مخصوص و تعبیه شده که دارای سطح حفاظت نسبتا خوبی در برابر حملات است. کیت های اضافه شونده ی حفاظتی نیز می تواند تا حد زیادی سطح حفاظت از خودرو را بالا برده و بتواند در برابر شلیک اسلحه های سبک و مین ها محافظت کند. برای حفاظت از خودرو نیز یک جایگاه مسلسل حفاظت شده با پوشش های سپری که می تواند مسلسل ۱۲٫۷ میلیمتری و یا نارنجک انداز ۴۰ میلیمتری بر روی آن نصب گردد.

    خودروی شبیه به این می بایست توانایی بسیار زیادی نسبت به سایر نمونه های شبیه به خود داشته باشد. یعنی باید طوری باشد که بتواند نیاز های مختلف را در محل های متفاوت بر آورده کند. برای همین سازندگان یک سیستم تعلیق و نیروی محرکه ی بسیار ویژه برای MMRS در نظر گرفته اند که می تواند در محل هایی که خودرو های دیگر قادر به تردد در آن نیستند، عبور کند. موتور قدرتمند و پیکره بندی ۱۰×۱۰ که همگی دارای چرخ هستند، باعث شده تا قدرت MMRS دو چندان شود. یک موتور Caterpillar C15 پر قدرت ۱۵٫۲ لیتری توربوشارژ دیزل که قادر است ۶۰۰ اسب بخار نیرو تولید کند، MMRS را در حمل و نقل ها و جابجایی های سنگین یاری می کند.

    این چنین موتوری در خانواده ی Oshkosh نیز استفاده شده، مثل مدل LSVR که نمونه ی مشابه همین موتور را استفاده می کند. جعبه دنده ی ۷ سرعته ی آلیسون نیز قابلیت تحرک خودرو را فراهم می کند. اگر بخواهیم که بدانیم این خودرو با چه نمونه ی بیشترین شباهت را دارد با اطمینان می توان گفت که نمونه ی Oshkosh MTVR ، که در خدمت تفنگداران نیروی دریایی است، دارای شباهت ها و ویژگی های بسیاری با MMRS می باشد. طی دستوری تعداد اکسل های مورد استفاده در اوشکوش از ۴ به ۱، ۲، ۴ و ۵ تغییر پیدا کرد. همچنین این خودرو مجهز به سیستم تایر مرکزی است. بدون هیچ مقدماتی MMRS می تواند در آبهای به عمق ۱٫۵ متر تردد کند و در نهایت برای جابجایی این کامیون بزرگ، هواپیمای C-17 Globmaster III و یا C-5A قادرند تا آن را در خود جای دهند.


    نظر یادتون نره

    بخش نظرات اين مطلب


    براي ديدن نظرات بيشتر روي شماره صفحات در زير کليک کنيد

    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه:

    نويسندگان
    تبادل لينک هوشمند

      تبادل لینک هوشمند
      برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دنیای مطالب و آدرس d-m.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد*از همکاری شما متشکریم*






    به دنیای مطالب امتياز دهيد